Garantie & Schade

Garantie

AutovoorPeuters.nl hanteert voor de kinderauto’s, kindermotoren en kinderquads een garantietermijn van 12 maanden op functionaliteit met uitzondering van; slijtage gevoelige onderdelen, opladers, breuk schade of slijtage door gebruik. De garantietermijn op de accu is 6 maanden. Voorbeelden van slijtagegevoelige onderdelen zijn de tandwielen van de aandrijving(en) en de wielen. 

Indien een product defect raakt en in aanmerking komt voor garantie dan verzoeken wij u om ons een gedetailleerde omschrijving per email aan ons te versturen met daarbij eventuele foto’s en of een video ter verduidelijking van de klacht en of defect aan het product. Na ontvangst van uw email beoordelen wij uw klacht en gaan wij met u in overleg om een passende oplossing te vinden.

Bij ondeskundig gebruik, een montagefout en of reparaties en dergelijke door derden zonder schriftelijke toestemming van AutovoorPeuters.nl zal de garantie komen te vervallen. Indien er sprake is van een gebrek dat niet door ondeskundig gebruik is ontstaan, kan er aanspraak worden gedaan op deze garantie.

Wanneer hier sprake is van garantie dan zal AutovoorPeuters.nl zorg dragen voor het vervangen van een defect onderdeel of repareert het product. Wanneer AutoVoorPeuters.nl overgaat tot vervanging van het gehele product en het betreft een product dat niet meer op voorraad is, dan kunt u een ander product uit de zelfde categorie en prijsklasse uitzoeken. U kunt uiteraard ook met instemming van AutoVoorPeuters.nl tegen bijbetaling kiezen voor een product van een hogere prijsklasse.

De klant kan defecte producten binnen de garantieperiode in overleg met AutovoorPeuters.nl per post opsturen of persoonlijk aanleveren. De klant kan het product na reparatie of vervanging zelf afhalen. AutovoorPeuters.nl kan eventueel in overleg het product na de reparatie of vervanging opsturen. De kosten voor het opsturen van producten na reparatie of vervanging zijn voor AutovoorPeuters.nl.

AutovoorPeuters.nl is niet aansprakelijk voor het kwijt raken van geretourneerde producten bij PostNL of overige transporteurs. Indien u kiest voor het versturen van uw product adviseren wij u dit met de `getekende post` op te sturen. 


Ik heb mijn bestelling ontvangen maar de kinderauto is beschadigd ?

U heeft uw bestelling ontvangen maar bij het uitpakken komt u er achter dat deze is beschadigd, wij verzoeken u dit direct dan wel binnen 48 uur na levering contact met ons op te nemen en de auto niet te monteren. Gaat u echter wel over tot het in elkaar zetten van uw bestelling dan accepteert u uw bestelling zoals deze op dat moment is.  


Waarom de auto niet monteren als deze beschadigd uit de doos komt ?  

Een praktijk voorbeeld;

De bestelling heeft u ontvangen en direct gaat u over tot het uitpakken van alle onderdelen. U legt alles klaar en u leest de montage handleiding en u gaat enthousiast uw bestelling monteren. Nadat u klaar bent met het in elkaar zetten van uw bestelling komt u erachter dat er bijvoorbeeld diepe krassen op de motorkap zitten of dat de bumper is gescheurd. Vervolgens neemt u contact met ons op en u verstuurd via de mail of via Whatsapp foto's van de schade(s). Aan de hand van de ontvangen foto's kunnen wij zien dat u uw bestelling heeft gemonteerd, echter is het voor ons nu niet meer mogelijk om te bepalen hoe deze schade is ontstaan.  


Een ander voorbeeld uit de praktijk;

U heeft de auto ruim op tijd besteld voor de verjaardag van uw zoon,dochter, kleinzoon of kleindochter want u wilt immers niet mis grijpen wanneer u iets moois vind. Maar na een aantal weken de doos te hebben verstopt,  gaat u een dag voor de verjaardag de doos uitpakken en komt u erachter dat helaas de auto is beschadigd. Maar omdat de volgende dag het verjaardagsfeest is gepland gaat u de auto in elkaar zetten. ( wat wij natuurlijk begrijpen ) Het verjaardagscadeau is geslaagd (op de schade na) en u neemt een paar dagen later contact met ons op. U verstuurd via de mail of via Whatsapp foto's van de schade(s). Aan de hand van de ontvangen foto's kunnen wij zien dat u de auto heeft gemonteerd, echter hierdoor is het voor ons nu niet meer mogelijk om te bepalen hoe de schade is ontstaan. Doordat de bestelling al een aantal weken geleden is geplaatst en de auto toch gemonteerd en gebruikt kunnen wij niet meer bepalen waardoor deze schade is ontstaan. Komt dit door het verzendtransport of door het gebruik van de auto ?  Wanneer u het product zonder overleg met ons met schade gaat monteren, hanteren wij de volgende zin: Gemonteerd is geaccepteerd.


Ik heb mijn bestelling ontvangen maar er ontbreekt een onderdeel ?

Indien u bij het uitpakken van uw bestelling er achter komt dat er een onderdeel ontbreekt, neemt u dan zo snel mogelijk binnen 48 uur na aflevering contact met ons op. Vervolgens zullen wij u hierin voorzien van een oplossing zodat uw product op de snelste manier volledig functioneert.